четвртак, 25. август 2016.

Mali gradski automobili

Saobraćaj u Beogradu


mali gradski automobili
Saobraćajne gužve
Saobraćajne gužve i problemi u saobraćaju u Beogradu su ogromni. Iako se radi o gradu od oko 2 miliona stanovnika, što iz ugla velikih evropskih gradova i nije nešto veliko ako se ima u vidu London 8 miliona, Pariz 10 miliona, Moskva 10 miliona, Istanbul 15 miliona; da ne pominjemo Peking, Šangaj, Meksiko Siti, Njujork itd, itd.  Broj registrovanih putničkih vozila iznosi oko 500 hiljada, cela Srbija ima oko 1 800 000, koliko ima na primer samo Berlin sa okolinom. Naravno, i oni muku muče sa gužvama, ali kod njih se to i očekuje. Beograd je daleko manji od njih, ima manje vozila a po saobraćajnim problemima se nalazi rame uz rame sa većim gradovima. 
Zbog saobraćajnih (ne)prilika se previše vremena gubi sa savlađivanje relativno kratih distanci, naći mesto za parkiranje je ravno dobitku na lutriji. trotoari više služe za parkiranje nego za prolazak pešaka. Doći na posao na vreme, posebno ako se mora prolaziti preko mostova i preko nekoliko crnih tačka što se tiče prohodnosti (Autokomanda, ulica Kneza Miloša, Bulevar Vojvode Mišića,...) je nekada nemoguće. 

Razlozi za ovakvo stanje su za neki drugi blog, ovde se govori o tome kako se snaći. Lokalni žitelji se naravno dobro snalaze, najviše problema imaju posetioci Beograda koji dolaze na kraći period, poslovno ili turistički, koji hoće da obiđu grad, ili da obave svoj poslovni sastanak bez previše gužvi i gubljenje vremena, pošto u njihovm svetu vreme je stvarno novac. Od svih saobraćajnih sredstava koje postoje, njima je najpraktičnije iznajmiti vozilo. Takvi posetioci obično stižu na Aerodrom Nikola Tesla, ostaju jedan ili nekoliko dana, vole praktičnost i ne vole da gube vreme. Postavlja se pitanje kakav automobil rentirati, koja klasa će njima najviše biti od koristi. Odgovor je manji i okretni gradski automobil. 

mali gradski automobil

Razlozi za iznajmljivanje malih gradskih automobila


Zašto baš takav auto? Neko će reći "pa kakvi su  to poslovni ljudi koji se voze malim automobilom". Tu odmah zaboravljamo jednu stvar koju smo već napomenuli - ti ljude vole praktičnost. A praktično je imati auto koji se može brzo kretati kroz gužvu, koji možemo parkirati na manjem prostoru, koji malo troši. Slaba strana im je što ne mogu da razviju veliku brzinu na otvorenom putu - ali u gradu ograničenje brzine je 50 km/h; ne može stati mnogo prtljaga, ali dolazi se na jedan ili nekoliko dana; ne moze stati velika grupa, ali ako se radi o velikoj grupi može se iznajmiti kombi

I još nešto, iznajmljivanje ovih automobila je jeftinije

Da rezimiramo razloge za i protiv:
mali gradski automobil parkiranje
Parkiranje

Prednosti malih gradski automobila


  • mala potrošnja
  • bolje savlađuje gradsku gužvu i saobraćajne špiceve
  • lakše je naći mesto za parkiranje

Slabosti malih gradski automobila


  • nije pogodan za veće grupe
  • nije pogodan ukoliko se putuje sa puno stvari
  • nije pogodan za veće distance na "otvorenim putevima" zbog relativno male brzine i "tvrđe" vožnje


Karakteristike i tipovi malih automobila

Smatra se da u klasi malih gradskih automobila spadaju vozila koja imaju male dimenzije. Ispod haube ovih automobila se, shodno njihovoj nameni, nalaze i agregati malih zapremina i niske potrošnje goriva, jer snaga motora nije od velike važnosti u gradskim gužvama. Jedna stvar mora da bude i te kako jasna, ovi automobili možda jesu mali, imaju manje gabarite i slabije motore, ali to ne znači da nisu udobni. Po kvalitetu, bezbednosti i po tehnološkim inovacijama ne zaostaju za većim modelima. Dovoljno je reći da svaki veliki proizvođač u svojoj gami proizvoda ima ovaj segment. Da nabrojimo samo neke od najpoznatijih brendova

mali gradski automobil Smart
Smart
  • Tojota Yaris, 
  • Nissan Micra
  • Suzuki Swift
  • VW Polo
  • Mercedes A klasa
  • Opel Korsa, 
  • Pežo 106
  • Reno Tvingo
  • Ševrolet Spark
  • Citroen C
  • Ford Ka
  • Fiat Panda 1,2
  • i šampion malih gradskih automobila Smart


Umesto zaključka

Vodeće rent a car agencije u Beogradu, i drugim većim gradovima (Niš, Novi Sad, Kragujevac) su prepoznale  potrebu svojih klijenata za malim gradskim automobilima, pa svaka od njih u svojoj ponudi ima po nekoliko tipova istih. Oni se najčešće nalaze u Klasi A ili Economy klasi. Ono o čemu treba da se razmišlja u budućnosti je pojava električnih automobila koji su mahom iz ove klase. Naime, njihova "ahilova peta" je mali kapacitet baterije i manja autonomnost vožnje, tako da nisu pogodni  za duže relacije, ali su sasvim dobri u gradskim sredinama. Naravno, rent-a-car agencije moraju da budu u trendu i da imaju spremnu ponudu. 



2 коментара:

  1. Mala potrošnja, bolje savlađuje gradsku gužvu i saobraćajne špiceve
    lakše je naći mesto za parkiranje osnovna je prednost malih automobila.

    ОдговориИзбриши
  2. Mala vozila, malo trose, i za grad su veoma prakticna. MMSAutoRent ima veoma rentabilna gradska vozila.
    http://www.rentacarmms.rs/renta-car-vozilo.php?vozilo=29

    ОдговориИзбриши