недеља, 18. децембар 2016.

BUDUĆNOST PRODAJE AUTOMOBILA


Prodaja automobila se u poslednjih nekoliko godina promenila. Proizvođači automobila sve više zaobilaze dilere automobila i sami investiraju u prodajne kapacitete i info-centre koji su smešteni u centrima gradova i na mestima gde je velika fluktuacija ljudi. To je velika razlika u odnosu na dosadašnju praksu otvaranja auto salona van gradova. Lokalni dileri su potrošili dosta sredstava u podizanju velelepnih prodajnih centara koji su udaljeni od gradova i do kojih je potrebno dolaziti automobilom. I koji su sada poluprazni. Tipična slika ovih auto-salona je veliki broj prodavaca koji sačekuju malobrojne mušterije.

Auto salon

Ovakav način prodaje automobila poptuno zanemaruje onlajn trgovinu i zahteve novijih generacija (poznatija kao Y generacija), koji brzo žive, ne žele da troše svoje dragoceno vreme i koji su zavisni od tehnologije. Smatra se da je era velikih mega prodajnih centara završena (slično se dešava sa industrijom nameštaja), pošto kupci stižu do potrebnih informacija preko Interneta. Dobro dizanjirani web sajtovi mame potencijalne kupce, a klasični način prodaje sve više gubi od značaja, limiitiran je na stariju populaciju koja postaje sve manje važna.


Digitalizuj se ili propadni

Veliki saloni za automobile su izuzetno skupi i potrebna su znatna sredstva za njihovo održavanje. Osim toga proces prodaje im je previše glomazan. Statistika govori da kupac prosečno kontaktira prodavca 1,5 puta. Ukoliko dođe do neke greške, ukoliko se ne odgovori na email istog dana, kupac ide dalje. Auto dileri imaju samo jednu šansu, deluje da to nije fer, ali dešava se njihovo masovno bankrotiranje.

Ovu pojavu da sve više kupaca kupuje svoje četvorotočkaše preko Interneta su uočili veliki proizvođači automobila i nude svoje automobile direktno, zaobilazeći posrednike. To najviše važi za velike kupce koji kupuju po više automobila, kao što su rent a car agencije, taksi udruženja, velike firme itd. Veliki proizvođači su prvo uložili u svoje web sajtove, koji su prepuni informacija, obaveštenja, tehničkih detalja, koji su odlično dizajnirani i optimizovaniza pretraživače (SEO), preko kojih može da se rezervišu i naruče modeli, a nemala sredstva se odvajaju i za digitalnu propagandu.

prodaja automobila digitalni salon
Digitalni auto salon Audija
 Otišlo se i korak dalje: otvaraju se specijalizovani info-centri i digitalne prodavnice.
U Engleskoj Hyundai je otvorio digitalnu auto kuću. Kupci se privlače video porukama, audio i video recenzijama, testovima vožnje i sl. Kupac se stavlja u centru pažnje. Tipični prodavac koji vešto i neumorno ubeđuje potencijalnog kupca da kupi njegov autmobil i koji poznaje pregršt tehničkih detalja više nije potreban. Kupac se sam informiše i nije mu potreban posrednik. 
I druge kompanije slede ovaj put, Land rover, Maserati, Mercedes, Audi… Audi planira i korak dalje, da svojim posetiocima deli 3D naočare preko kojih će da vrši promociju svojih novih modela.
prodaja automobila
3D naočare iz Audija
Interesentan je i primer Mercedesa koji je planirao otvaranje izložbenog salona u Tokiju, ali znajući da su cene polsovnog prostora u Japanu astronomske, odlučio se na manji info-centar gde se u opuštenoj atmosferi uz šolju čaja mogu razledati Mercedesovi modeli. Prodaja je skočila za više od 1000 automobila godišnje.

Prednosti “digitalne” prodaje

Ovakvi digitalni auto saloni su se pokazala daleko uspešniji. Klasični saloni imaju problem sa posetom zimi, za vreme nekog nevremena ili kriznog stanja. Niko neće probati kabriolet u Februaru ili Januaru. Auto dileri nastoje da premoste ove “mrtve” periode ponudom velikih popusta koji smanjuju njihove profite. Nije beznačajna ni suma koja se odvaja za reklamiranje na televiziji, u novinama, u specijalizovanim magazinima.

Mercedesov virtualni auto salon
Digitalna prodaja nema ove troškove. Smatra se da se samo u Nemačkoj preko Interneta proda oko 10% i taj procenat ima tendenciju rasta. Digitalno oglašavanje je u 2016 već preteklo oglašavanje preko klasičnih novina. Klasičnom oglašavanju je već odzvonilo, nove generacije su naviknute na tablete, pametne telefone, velike video bimove, onlajn prodajne servise, opuštenu atmosferu u info centrima i internet kafe barovima koje veliki proizvođači masovno otvaraju.



Pred autodilere je postavljen zadatak da se prilagode novijim trendovima. Vreme će pokazati da li će uspeti. Za sada ono ne radi za njih.  

2 коментара:

  1. Interesantno je kako sve ide u korak sa digitalnim svetom. Lično mislim da uopste nnije losa ideja.

    ОдговориИзбриши
  2. Internet ce biti ako vec i nije salon,prodavnica gde cemo sve kupovati.

    ОдговориИзбриши